Nákupy v Turecku

05.09.2008 16:30

Nákup v Turecku

První pohled

Zvlaštní zkušenosti mohu nákupy všeho druhu hlavně oblečení a zlata v Turecko jen doporučit. V Turecku jsem byl poprvé v roce 1998, konkrétně v Alanyi. Už tehdy mne zaujala neuvěřitelně bohatá nabídka obchodníku hlavně ze značkovým oblečením v centru města Alanya, kteří ať z venku na první pohled nevypadali nijak zvláštně, mě uvnitř naprosto ohromili. V prvním patře na pohled malého obchůdku jsem se ocitl v naprosto jiném světě a jiném obchodě než se obchůdek na první pohled prezentoval. Ohromen jsem byl velikostí obchodu cca 100m2 z nabídkou více jak 10.000 položek.

Druhý pohled

Ihned poté co mně majitel obchodu uvedl do posud neznámého světa jsem byl se svými přáteli usazen na velká kožená křesla, kde už bylo pro nás připraveno pohoštění a pro naše děti sladkosti. Samozřejmostí byl pro nás připraven tradiční Turecký horký sladký čaj, tento čaj pijí turci na srovnání organismu a musím říci, že to opravdu funguje! Poté nám majitel obchodu přidělil prodejce, kterého představil celým jménem a šel se věnovat dalším klientům.

Výběr zboží

Tento obchodník nám navrhl vybrat co nejvíce zboží ( upozorňuji, že ani jedno zboží nemělo cenovku ), které nám s dalšími dvěma pomocníky nosily a skládali na konferenční stolek u našich křesel. Pro Vaší představu jsme si připadali jak Julia Roberts v Praty Woman, jak její Richard chtěl utratit nechutnou sumu peněz a poslíčci se mohli roztrhnout. Cca po 2 hodinách před námi byla hromada oblečení, bot a modních doplňku tak za 30-40.000,-Kč. Musím říci, že zvláště naše drahé polovičky si to opravdu vychutnali!

Smlouvání

To nejlepší na konec je smlouvání !!! Smlouvali jsme tím spůsobem, že nám prodejce napočítal vše dohromady a řekl cenu, upozorňuji, že cena byla o 150% vyšší než na tržištích, kterých je v Turecku požehnaně. Já jako stará držgrešle jsem mu řekl cenu rovnající se cca 20% toho co chtěl. Je to neuvěřitelné, ale po hodině smlouvání, když už se málem řekl ano, mě napadlo zahrát divadílko s odchodem domů bez zboží a pro něj bez výdělku. Po tomto malém divadélku přiběhl majitel a ze slovy, že jeho děti umřou hlady a na mou osobu ,,Czech bandita,, přistoupil na mojí cenu.

Závěr

Na závěr poučení, zboží, které by u nás v ČR stálo cca 30.000,-Kč pro 4 dosp a 4 děti ( boty,mikiny,bundy,kalhoty,džíny,šperky,lodní kufry atd.) jsem usmlouval na cca 10.000,-Kč tehdy v 1998 se platilo v Turecku Markami ( 21,-Kč ), dnes díky koruně a EURU (24.50.-Kč) je nákup ještě levnější. Takže doporučuji než se vydáte na tržiště v 50C ve stínu, zajedtě si DOMO BUSEM za 1.5 EUR do Alanye a zahraj te si na Julii ....

Zbyněk Čep - jednatel Alexandr Travel


adrenalin park rokytnice airsoft milovice luxusní zahradní oblečení originální dárky paintball paintball milovice milovice paintball paintball shop paintball club milovice paintball rokytnice parfémy levně parfémy levně od fm reality neratovice reality učetnictví od A do Z fm group parfémy fm group tn.cz zajímavá videa na tn.cz reality střední čechy Mirland nábytek e-shop Mirland